Monday, January 5, 2015

Yarn Review: DROPS Baby Merino

DROPS Baby Merino by Garnstudio

Composition/ Složení: 100% merino wool/ merino vlna.
Yardage/ Návin: 175 m/ 50 gr.
Weight: Sport.
After wet blocking./ Svetr po vyprání a vypnutí.

PROS/ PLUS:
- super soft/ hebká a měkká, nekouše
- pilling is very minimal/ téměř nežmolkuje (!)
- cozy yet lighweight fabric/ pletenina je lehoučká a přitom teplá
- durable fabric/ odolná pletenina (netvoří se díry, neřídne)
- great stitch definition/ výborná pro pletení plastických vzorů,
- machine washable/ lze prát v pračce
- great value for the money/ výborný poměr cena-kvalita.

CONS/ MÍNUS:
- any so far/ zatím žádné. :-)


Before wet blocking./ Svetr před vypráním. Všimněte si, jak
 je vzor oproti úvodní fotce "stažený".
PLEASE, BE AWARE: The fabric grows a lot after washing! Swatching and wet blocking is really necesary!!! Pletenina se po vyprání velmi natáhne do délky a částečně i do šířky. Vřele doporučuji uplést nejprve zkušební vzorek, vyprat jej a vypnout. You can see how "narrow" looks the cable pattern before washing in the photo on the left side.


Characteristic:
DROPS Baby Merino is a plied merino wool which is cable spun. Due to the cable spinning, the stitches are very even and it has a great stitch definition, it shows cables and other textures beautifly when blocked. The stitches are also very even which makes a finished garment very neat and professionally looking. The manufacturer recommends to knit the yarn at tighter gauge rather than looser to get the best results. I also appreciate the slight sheen of the yarn which adds a touch of luxury.

Pilling on the sleeve after 4 months of almost everyday
wearing.
Front of the sweater - any pilling so far!
I must say, this is one of my most favorites yarns nowaday and definitely number one for baby/kids garments! I have made two sweaters of this yarn so far and they are in permanency since I finshed them. The first one has been worn almost every day for 4 months and still looks like new (See the pictures on the left). You can see a few pills here and there but after washing they usually disappear. A magic! 

As I sad above: both sweaters are very cozy but still thin, they don ´t restirct kids in movement which is always important for them. And how SOFT they are!!! If I had a sweater in Baby Merino I wouldn´t put it off...!


After wet blocking./  Po vyprání a vypnutí.
Some Raveleres complaint about loosely winding balls, which fall apart when it comes to its end and makes the yarn very tangled. This is not an issue for me, I ususally unwind the ball for the last few meters and wind it again to avoid any tangles.

4 comments:

  1. Už jsem po ní také pokukovala... naposled jsem pletla dcerce z českého merina od vlnapu a už jsem se zařekla, že příště raději objednám drops :-)

    ReplyDelete
  2. Vřele doporučuji! Merino od Vlnapu jsem také zkoušela a mám z něj rozporuplné pocity... červená dámská vesta nežmolkuje téměř vůbec, šedý slon-hračka docela dost. Ani na omak mi není extra příjemné, s recenzovaným se to nedá srovnat co se měkkosti týče. (Ale například Petra Kotrysová z e-pletení mi před lety coby začátečníci naopak vlnapácké merino doporučovala a od Dropsu mne trochu zrazovala...)

    ReplyDelete
  3. Baby Merina mám doma dost a když vidím, jak hezky vypadají ty duny, pustím se do nich. Na jaře budou pro syna jako dělané! Moc krásné.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duny jsou návykové! :-) Už mám nahozeno na dva další... A hledám přízi, ze které bych si upletla dospěláckou verzi pro sebe. S Baby Merinem přeji šťastnou ruku při výběru barev. Zdá se mi, že červená je o něco horší kvality než růžová. O přízích DROPS je známo, že kvalita kolísá i v rámci jednoho druhu napříč barvami, ale doteď jsem myslela, že se to týká zejména rozdílu v uni a mix barvách. Nebudu se ukvapovat v soudech, zkusím ještě další dvě barvy, které mám nasyslené doma a uvidím.

      Delete