Monday, March 9, 2015

Knit and Read: Svět podle prota. Na světelném paprsku



Gene Brewer: Svět podle prota. Na světelném paprsku.

"Ano.Jen jsem pozapomněl. Takže teď jste na Zemi?"
"Ano. V zairu."
"V Zairu?"

"V tom okamžiku je ta země otočená ke K-PAXu."
"A teď jste zamířil do..."
"A teď jsem s ním."
"S vaším přítelem?"
"Ano."
"Kde jste? Co se děje?"
"U řeky, za jejich domem. Je tma. Svléká si šaty."
"Zavolal vás na Zemi, abyste si s ním šel v noci zaplavat?"
"Ne. Chce se zabít."
"Zabít se? Proč?"
"Protože se stalo něco strašného."
"Co se stalo?"
"Nechce o tom mluvit."
"Krucinál, vždyť já se mu snažím pomoct."
"To on ví."
"Tak proč mi to neřekne?"
"Strašně ho to bolí a stydí se. Nechce, abyste to věděl."
"Jenže když mi nepoví, co se stalo, tak mu pomoct nedokážu."
"To ví taky."
"Tak proč..."
"Protože pak byste věděl to, co nechce vědět ani on sám."



Prot o sobě tvrdí, že pochází z planety K-PAX ze souhvězdí Lyry. Není divu, že se brzy ocitá v Manhattanské psychiatrické léčebně v péči doktora Brewera. Protovy názory na život na Zemi jsou jednoduché a svěží, stejně jako řešení mnoha psychických problémů ostatních pacientů. Kromě jeho vlastního... 

Nečekejte sci-fi ani lékařský román. Svět podle prota můžete číst jako detektivku i jako zamyšlení nad světem, do kterého jsme se narodili a který spoluvytváříme. 

Přeji příjemné a inspirativní čtení!




2 comments:

  1. Ani film není k zahození :-)
    I.

    ReplyDelete
  2. O filmu jsem se dozvěděla až při psaní tohoto "článku". :-) Otázku, co je lepší tedy ještě nemám zodpovězenou...

    ReplyDelete